Вест без новости

vest1

Сама чињеница да се тренутно налазите на нашем сајту упућује на то да објава о отварању сајта Школске књиге за вас и није новост; или бар на то да интернет може да одузме новостима ону димензију коју им пружа штампано издање – па је тако могуће да новост сазнате и пре њене објаве. Међутим, интернет уједно пружа и могућност складиштења вести, које по природи треба да представљају актуелност, па је на тај начин у овај вид представљања укључена и опција која подразумева: историју актуелности. Управо због те онлајн способности на самом почетку наше виртуелне појавности имамо потребу да објавимо нешто што већ знате како бисмо нагласили потребу и циљеве присутности нашег света у сајбер универзуму. Дакле, основни задатак овог сајта јесте да нашим верним читаоцима и сарадницима пружимо на једном месту информације о нашем издавачком ангажману, да скратимо пут потраге наших читалаца до наших књига, односно да потрагу претворимо у претрагу (другим речима, да сва наша издања објединимо на једном месту које је проходно за сваког интернет корисника), да лакше пронађемо пут до наших сарадника (сходно нашем издавачком концепту), и коначно да афирмишемо образовање и културу (као облике трајања).

С обзиром на то да већ дуго постојимо на издавачкој позорници, био је прави изазов осмислити нашу виртуелну представу и испунити наведене циљеве. Јер, сајбер свет укида линеарност, те интернет конзумент сам утврђује путоказе и начине кретања кроз сајт, чиме је и потврђен његов циљ – да www.skolskaknjigaigp.rs буде поље интеракције читалаца, школа, библиотека, књижара и издавача – да буде стециште културе.

С пуним правом ће наши школарци, којима смо као издавачи нарочито посвећени, моћи да кажу да ова вест не одговара на пет основних новинарских питања. Како смо на почетку овог текста усмртили пуне капацитете новости, на његовом крају ћемо ипак дати одговарајуће одговоре. И зато: КО? (Школска књига); ГДЕ? (на интернету – који представља паралелни свет и продужени живот наших искустава); ШТА? (отвара сајт – почиње с креацијом свог виртуелног света); КАКО? (захваљујући креативном тиму који своју инспирацију црпи из заинтересованости читалаца за наш издавачки концепт); ЗАШТО? (да се као издавачи лакше сусретнемо са читаоцима и сарадницима).